Tankar och tänkande

Det är här en Malin samlar sina tankar, sina funderingar och det är här hon ger andra insyn i sitt tänkanke. Det är här det kan hända att hon öppnar sitt hjärta.

Namn:
Plats: Sweden

Malin är en komplicerad tös med ett stort behov av att kramas. Hon lever på att uppskattas, hon livnär sig på att älska och älskas och utan de i hennes närhet är livet inte värt att levas. Utan sina tankar och möjlighet att uttrycka sig lever hon inte.

07 november 2011

Varför vänner är så bra

Jag har skrivit inlägg om varierande ämnen i den här bloggen och skriver bara när jag vet vad jag vill skriva om. Det handlar inte om mitt liv och vad som händer i det utan snarare min inställning till olika saker. Nu tänkte jag skriva lite om vänner och varför vänner är så bra.

Jag är en person som har svårt för att vara ensam och som behöver ett visst mått av social samvaro för att fungera normalt, något jag inte är ensam om. Jag fäster stor vikt vid att umgås med min familj, min släkt och mina många vänner. Det finns få saker jag skulle prioritera över umgänge och en hel del saker som blir bättre om man delar upplevelsen.

Jag har också under mitt liv haft svårare perioder. Min familj har alltid funnits där för mig, men mina vänner har varit fullkomligt fenomenala. Jag har vänner som har kramat, burit, peppat, pratat och stöttat när jag behövt det som mest.

När jag känner mig nere behöver jag bara tänka på vilka jag har runt mig och hur de har ställt upp för mig gång på gång på gång för att bli lite gladare.

När jag inte tror på mig själv så gör mina vänner det åt mig.
När jag är nere blir jag upplyft.
När jag behöver sitta och vara tyst kan jag göra det i ett kök hos mina vänner.
När jag behöver prata behöver jag inte göra mer än slå ett nummer.
När jag inte orkar med behöver jag inte förklara mig.
När jag hatar lukten av brandrök får jag hjälp att sandpappra köksbordet.
När jag gråter blir jag kramad tills tårarna slutar rinna.
När jag får panik över skolarbetet får jag hjälp att sansa mig.

Men vet ni vad som är det bästa? Vet ni vad som är det absolut bästa?

Jag får återgälda allt jag får. Allt stöd och all kärlek som jag ges får jag ge tiofalt tillbaka. Det är en spiral som går uppåt, alltid uppåt, och jag älskar det. Jag gör mot andra vad jag vill att de ska göra mot mig och allt positivt jag får ger jag tillbaka.

Om du läser det här, ta åt dig.
Du är min vän för att jag tycker om dig och vill vara med dig.
Du är min vän och jag finns här för dig, precis som jag vet att du finns där för mig.
Du är min vän och du gör mig lycklig.