Tankar och tänkande

Det är här en Malin samlar sina tankar, sina funderingar och det är här hon ger andra insyn i sitt tänkanke. Det är här det kan hända att hon öppnar sitt hjärta.

Namn:
Plats: Sweden

Malin är en komplicerad tös med ett stort behov av att kramas. Hon lever på att uppskattas, hon livnär sig på att älska och älskas och utan de i hennes närhet är livet inte värt att levas. Utan sina tankar och möjlighet att uttrycka sig lever hon inte.

24 maj 2010

Fobi.

En fobi är en irrationell rädsla, eller hur?

Det kan vara väldigt jobbigt, särskilt när man försöker träna bort den.

Jag har under fyra tillfällen träffat en terapeut som gett mig hemläxa och jag har lidit något så fruktansvärt under den här tiden. Jag har gråtit, knappt kunnat andas pga panik, knappt kunnat tänka och fokusera pga att min kropp skrikit "FLY!" och under tiden har jag ibland undrat varför jag frivilligt utsätter mig för det.

Nu undrar jag inte längre.

Idag kunde jag ge blodprov utan att gråta och utan att få panik.

/Malin, blivande blodgivare