Tankar och tänkande

Det är här en Malin samlar sina tankar, sina funderingar och det är här hon ger andra insyn i sitt tänkanke. Det är här det kan hända att hon öppnar sitt hjärta.

Namn:
Plats: Sweden

Malin är en komplicerad tös med ett stort behov av att kramas. Hon lever på att uppskattas, hon livnär sig på att älska och älskas och utan de i hennes närhet är livet inte värt att levas. Utan sina tankar och möjlighet att uttrycka sig lever hon inte.

31 juli 2008

Drivkraft.

Varför lever du ditt liv? Vad är din drivkraft?

Min drivkraft delar jag med många andra, om än att vi uttrycker det på olika sätt, det hyser jag inga tvivel om. En känsla som är så viktig, så grundläggande, att alla kan känna den. Vissa starkare, vissa oftare, men alla kan känna kärlek. Jag vet att det är kärlek som får mitt hjärta att fortsätta slå, som får mig att fortsätta gå och som får mig att finnas till.

Jag älskar min familj, även när småsyskonen beter sig som idioterna och farbröderna druckit för mycket alkohol, och jag älskar mina vänner. Jag kan inte göra annat, för mig finns inget val. Jag skänker av min kärlek och får tusenfalt tillbaka. Jag är tacksam att jag har så många att vända mig till, så många att uppskatta och så många som uppskattar mig och besvarar kärleken.

Jag har uttryckt det tidigare med "Jag älskar andra för att bli älskad själv" och det är något jag håller fast vid. Man kan inte bli älskad om man inte älskar själv, om man inte öppnar upp hjärtat för andra blir man utestängd. Nu menar jag inte att jag älskar alla så som man älskar en partner (dock anser jag det vara samma känsla oavsett om det är partner eller vän, enda skillnaden är hur man uttrycker den) men är man min vän så är man älskad. Jag har inte någon som jag bara är halvt vän med, de är snarare bekanta, och steget efter bir vän.

Så, varför lever du ditt liv? Är det för att älska och älskas eller finns det annat du finner viktigare? Oavsett vad så hoppas jag att du lever ditt liv så som du vill leva det, att du följer din drivkraft utan att skämmas. Din drivkraft gör dig till dig och det finns ingen som kan säga att du lever fel. Allt man kan göra är att leva annorlunda och sedan när är det fel?